wtorek, 7 czerwca 2011

PROPOZYCJA PRZEPROWADZENIA PROJEKTU EDUMEDIALNI.PL


Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Medialnej i Kulturalnej NEONEA
OFERTA PROJEKTU EDUKACJI MEDIALNEJ EDUMEDIALNI.PL

Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Medialnej i Kulturalnej NEONEA chce zaproponować działania według realizowanego w Legionowie od kwietnia 2011 roku projektu edumedialni.pl.  Jako realizacja zadania publicznego gminy we współpracy z organizacjami pozarządowymi projekt otrzymał nazwę:  „Nabycie umiejętności korzystania z mediów w środowisku cyfrowym przez dzieci i młodzież uczęszczające do szkół i przedszkoli na terenie Legionowa”

Projekt powstał jako propozycja zbadania i rozpowszechnienia  w gminie Legionowo metod edukacji medialnej. Grupa bezpośrednich adresatów to około 20 uczniów z legionowskich gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Młodzież ta uczestniczy w kilku warsztatach (m.in. warsztaty umiejętności dziennikarskich, warsztaty o tworzeniu kampanii promocyjnej, warsztaty „oswajania mediów”, warsztaty z budowania zespołu) oraz w wykładzie o edukacji medialnej.
Grupa tworzy własne przekazy medialne jednocześnie je promując lokalnie w Legionowie oraz globalnie w sieci.
Te przekazy mają formę gazetki internetowej QMAM, narzędzia stworzonego przez Fundację Nowe Media oraz własnej strony internetowej projektu.
Tematyką QMAMA jest głównie edukacja medialna oraz odbiór mediów i tworzenie mediów przez młodzież.  Przykładowe tematy QMAMA to: wywiady z ludźmi mediów mieszkającymi w Legionowie, opis pracy w mediach lokalnych, opis dnia kobiety i mężczyzny na podstawie reklam telewizyjnych, analiza ulubionych przez członków grupy portali internetowych, sonda na temat komunikatów społecznych (namalowanych na chodnikach miasta) powstałych podczas warsztatów o mediach, język reklamy w Legionowie.
Pierwsze wydanie QMAMA Edumedialni.pl jest jednocześnie  terminem ogłoszenia ankiety dotyczącej edukacji medialnej w gminie, adresowanej do młodzieży, nauczycieli i rodziców, a także terminem ogłoszenia konkursu na scenariusz zajęć z edukacji medialnej. Ankietę i konkurs przygotowują członkowie Stowarzyszenia NEONEA.
Grupa adresatów projektu sama promuje swoją gazetkę internetową poprzez wymyśloną przez siebie kampanię promocyjną. Jesteśmy w trakcie wymyślania kampanii, ruszamy od 3 czerwca, by 19 czerwca na Dniach Legionowa prezentować już pierwsze wydania QMAMA edumedialni.pl
Po wakacjach planowane jest wydanie drugiego numeru Qmama edumedialni.pl, tym razem z materiałem filmowym, warsztaty „Internet Video Marketing” Agencji 5 O’CLOCK, przeprowadzenie przez członków Stowarzyszenia NEONEA zajęć na podstawie nagrodzonych scenariuszy edukacji medialnej oraz zakończenie projektu konferencją „Przyszłość przyszłości – o edukacji medialnej w Legionowie” na którą chcemy zaprosić przedstawicieli Urzędu Miasta, nauczycieli, dyrektorów szkół i młodzież.

Części projektu Edumedialni.pl
·         Warsztaty umiejętności dziennikarskich Fundacji Nowe Media, promocyjnych, pracy w zespole, „oswajających media” , filmowych i fotograficznych, przy czym skład warsztatów może ulec zmianie w zależności od potrzeb grupy.
·         Nabycie wiedzy o edukacji medialnej poprzez wykład (pracujemy nad inną formą zdobycia wiedzy o edukacji medialnej, być może e-learning lub kurs internetowy, tym bardziej, że od roku szkolnego 2010/2011 planowana jest po raz pierwszy olimpiada medialna)
·         2 wydania gazetki internetowej i redakcja strony internetowej
·         Kampania promocyjna projektu edumedialni.pl
·         Ankieta dotycząca edukacji medialnej dla uczniów, nauczycieli i rodziców
·         Konkurs na scenariusze edukacji medialnej i przeprowadzenie zajęć wg. nagrodzonych scenariuszy w miejskich szkołach i przedszkolach
·         Organizacja konferencji kończącej projekt ze środków zdobytych przez adresatów projektu

Oto zakładane rezultaty projektu:
  • Zredagowany Qmam i strona internetowa projektu wraz z fotografiami, filmami i innymi efektami pracy dziennikarskiej 
  • Scenariusze zajęć z edukacji medialnej z konkursu dostępne na stronie internetowej projektu
  • Model partnerskiej współpracy z młodzieżą, opisany w materiałach projektu przez wolontariuszy Stowarzyszenia NEONEA
  • Grupa bezpośrednich adresatów poznaje zasady pracy w zespole, uczy się komunikacji, odpowiedzialności, terminowości nie związanych z obowiązkami szkolnymi ale wspólnym zadaniem
  • Identyfikacja kierunków edukacji medialnej w przyszłości na podstawie ewaluacji warsztatów w połączeniu z wynikami ankiety
  • Informacje o projekcie będą przekazane wszystkim szkołom w gminie i powiecie tak,  aby w przyszłości móc kontynuować działania w zakresie edukacji medialnej
  • Zwrócenie uwagi  i rozbudzenie zainteresowania mieszkańców tematyką edukacji medialnej dzieci i młodzieży
  • Wprowadzenie i rozpowszechnienie różnych metod edukacji medialnej w placówkach oświatowych
  • Wprowadzenie adresatów projektu z przedszkoli i szkół podstawowych do tematyki edukacji medialnej i zapoznanie się przez nich z zagadnieniami i pojęciami z zakresu edukacji medialnej
  • Nabycie przez adresatów projektu z gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, przydatnych umiejętności korzystania z mediów  i tworzenia mediów w środowisku cyfrowym
  • Przygotowanie gruntu do uczestnictwa młodzieży w olimpiadzie medialnej organizowanej od roku szkolnego 2010/2011 przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz Fundację Nowe Media

Szczegółowe informacje: Martyna Janiszewska, mail: martyna.janiszewska@o2.pl, tel. 501 66 75 50

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz